CITIGOe iV este noua Škoda electrica de oras

Am anunțat deja de mai multe ori că grupul Volkswagen se pregătește energic pentru electrificarea întregii game de vânzări de mașini. Pe lângă pregătirea unor noi modele care nu au nicio legătură cu niciun model de până acum, se lucrează și la electrificarea celor existente. Pe lângă faptul că unele modele primesc versiuni complet electrice, există și o adăugare mai masivă a versiunilor de putere cu hibrizi. Așa se face că divizia cehă, foarte populară în regiunea noastră, Škoda a pregătit modelul de oraș complet electric Citigo și hibridul Superb. Ceea ce au în comun este că toate modelele care au o anumită versiune a unui motor electric, complet sau electric, vor avea sufixul iV în numele lor.

Mobilitatea electrică este pilonul principal al strategiei de sustenabilitate a Škoda numită GreenFuture și, în același timp, face parte din ADN-ul Škoda. Este de așteptat ca încă din 2025, până la 25% din toate vehiculele Škoda livrate să fie electrificate, iar emisiile de CO 2 ale întregii flote să scadă cu 30% față de 2015. Până la sfârșitul anului 2022, sunt așteptate peste zece modele electrificate.

Škoda

Trei profiluri de conducere

Citigo e  iV este primul vehicul de producție complet electric din istoria de 124 de ani a producătorului auto ceh și este un fel de frate geamăn al modelului electric Volkswagen up! și Seat Mii electric. Datorită performanței sale agile în traficul urban și dimensiunilor compacte, acest model este vehiculul perfect pentru orașele moderne, caracterizat prin zero emisii locale și costuri reduse de întreținere. Cele trei profiluri de condus disponibile Normal, Eco și Eco+ oferă o gamă largă între dinamică și eficiență, în timp ce noile sisteme de sprijin, cum ar fi suportul pentru menținerea benzii, contribuie la un nivel ridicat de siguranță.

Serviciile online mobile Škoda Connect permit accesul de la distanță practic și de anvergură la modelul Citigo e  iV prin intermediul unei aplicații. Aplicația Move&Fun oferă o nouă funcție: e-Manager afișează intervalul rămas și fluxul de energie din vehicul și energia obținută prin recuperare. Cu acesta puteți, de asemenea, pre-programa gestionarea încărcării și aerul condiționat.

Vehiculele actuale electrificate Škoda se bazează pe invențiile designerului ceh de la începutul secolului al XX-lea. În 1908, celebrul designer și inventator ceh František Křižík (omul din spatele lămpii cu arc și pionierul tramvaielor electrice) a prezentat primul model cu acționare electrică. Bazat pe modelul Laurin & Klement Type E de la Mladá Boleslav, Křižík a construit un vehicul cu un sistem care ar fi numit astăzi un grup motopropulsor hibrid în serie. 111 ani mai târziu, Škoda a lansat cel mai mare program de investiții din istoria sa, ca parte a Strategiei 2025.

În următorii cinci ani, aceștia vor investi în total două miliarde de euro în dezvoltarea de vehicule electrice și de noi servicii de mobilitate, cum ar fi platformele de car sharing. Ca parte a Grupului Volkswagen, Škoda sprijină pe deplin obiectivele Acordului de la Paris privind schimbările climatice, care urmăresc să limiteze creșterea temperaturii globale la un nivel „semnificativ mai mic” de 2 grade Celsius. În același timp, mobilitatea electrică reprezintă pilonul principal al strategiei de sustenabilitate a Škoda numită GreenFuture și, în același timp, face parte din ADN-ul mărcii Škoda.

Raza de acțiune de pana la 260 de kilometri

Citigo e  iV, echipat cu un motor electric de 61 kW, a fost produs în Bratislava, Slovacia, și oferă un condus fără emisii și multă plăcere de condus datorită cuplului maxim de 212 Nm, care este disponibil chiar de la început. Bateria de tracțiune integrată în podeaua vehiculului și centrul de greutate scăzut asociat al vehiculului contribuie, de asemenea, la conducerea plină de viață a lui Citigo e  iV. Cu un conținut de energie de 36,8 kWh, din care este posibil să se utilizeze 32,3 kWh net, bateria litiu-ion oferă o autonomie reală de până la 260 de kilometri, care poate satisface cerințele din mediul orașului.

Bateria de 60 Ah este formată din 168 de celule, iar dimensiunile sale sunt de 1,1 x 1,7 m. Datorită înălțimii de doar 30 de centimetri, bateria este amplasată compact în podeaua vehiculului sub scaun și tunelul central. Astfel, Citigo e  iV are un centru de greutate mai jos decât modelul Citigo cu motor cu combustie, ceea ce are un efect pozitiv asupra caracteristicilor de conducere ale vânătorului de oraș. Interfața dintre bateria de tracțiune de înaltă tensiune și motorul electric este alcătuită din electronică de control. Acesta convertește curentul continuu al bateriei în curent alternativ pentru antrenarea motorului și, de asemenea, reglează cuplul de ieșire în raport cu starea de încărcare, temperatura și sarcina anterioară a bateriei.

Škoda

Putere maxima de 61 kW

Acționarea electrică fără emisii locale la modelul Citigo e iV preia motorul sincron care funcționează cu până la 11.000 de rotații pe minut. Acesta generează o putere maximă de 61 kW și un cuplu maxim de 212 Nm care, de obicei, pentru motoarele electrice, este disponibil imediat. O cutie de viteze cu 1 viteză integrată în motor transferă puterea către roțile din față și reduce pierderile mecanice, oferind astfel o eficiență mai mare în comparație cu o cutie de viteze convențională. Valorile bune de decelerație sunt contribuite de amplificatorul electric al forței de frânare, care dozează mai precis și face disponibilă mai rapid forța de frânare.

Škoda Citigo e  iV oferă șoferului posibilitatea de a alege între trei profiluri diferite de conducere. În profilul Normal, sunt disponibile puterea maximă de 61 kW și un cuplu de 212 Nm. Acest lucru permite o accelerație puternică de la 60 la 100 km/h în doar 7,3 secunde, în timp ce accelerația de la 0 la 100 km/h durează 12,3 secunde. Viteza maximă este de 130 km/h. În profilul Eco, electronica pune la dispoziție o putere a motorului de 50 kW și un cuplu de 167 Nm. Accelerația de la oprire la 100 km/h durează 14,3 secunde, iar viteza maximă posibilă este de 120 km/h. Puterea aparatului de aer condiționat este reglată în profilul Eco. Modelul Citigo e iV este cel mai economic din profilul Eco+ cu o putere de 40 kW, un cuplu maxim de 133 Nm și o viteză maximă de 95 km/h. Autonomia reală este de până la 260 de kilometri, iar aerul condiționat este oprit în profilul de condus Eco+.

80% baterie într-o oră

Pentru a reincarca bateria in cel mai scurt timp posibil, Citigo e  iV are posibilitatea de incarcare CCS (Combined Charging System). Cablul de încărcare al încărcătorului rapid public Mode 4 cu curent continuu de 40 kW poate fi conectat la priza CCS corespunzătoare din vehicul, care face parte din echiparea standard în versiunea Style și parte din echiparea opțională în varianta Ambition. O astfel de procedură de încărcare de la 0 la 80 la sută nu va dura mai mult de o oră.

Cablul de încărcare Mode 3 al lui Citigo e  iV furnizat în pachet cu portul de încărcare CCS este folosit și pentru încărcarea pe wallbox-uri AC cu un port de încărcare de tip 2. Pe o wallbox de 7,2 kWh durează 4 ore și 15 minute, deoarece bateria este goală, pentru a fi reîncărcată la 80 la sută. Vehiculul poate fi încărcat până la 80% la o priză obișnuită de uz casnic cu curent alternativ de 2,3 kW, folosind cablul Mod 2 care vine deja ca parte a echipamentului standard al modelului Citigo e  iV Ambition și o priză standard de încărcare în 12 ore și 43 de minute, de exemplu de-a lungul noapții. În plus, iV își poate alimenta propria baterie cu energie prin recoltarea energiei eliberate în timpul frânării și stocând-o direct în baterie. Puterea acestei recuperări poate fi stabilită în cinci niveluri diferite.

Primele vehicule electrificate din istoria Škoda oferă un nivel foarte ridicat de siguranță activă și pasivă. Škoda a echipat noul Citigo e iV cu asistență pentru menținerea benzii ca standard. Aceasta monitorizează drumul cu ajutorul unei camere frontale și reduce riscul de părăsire neintenționată a benzii de rulare prin reglarea continuă și, dacă este necesar, corectă a direcției electrice. Acest lucru reduce riscul de coliziune și în același timp crește nivelul de confort pentru șoferul care va fi mai puțin împovărat.

Škoda

Pentru a spori siguranța banchetei din spate, Škoda a extins sistemul de recunoaștere a ocupării scaunelor la modelul Citigo e iV în spatele vehiculului. Acest sistem informează șoferul despre pasagerii care nu poartă centura de siguranță. Airbagurile frontale pentru șofer și pasagerul din față și airbagurile pentru cap și piept de pe scaunele din față protejează pasagerii de răni grave în timpul unei coliziuni. Senzorii de parcare din spate ca parte a pachetului de echipamente de confort disponibil opțional previn deteriorarea în timpul parcării și zgârieturile de vopsea prin intermediul unui semnal de avertizare. Pe lângă senzorii de ploaie și luminile de conducere, inclusiv funcția de venire/ieșire acasă, pachetul opțional de echipamente de iarnă include scaune față încălzite și parbriz încălzit.

Citigo e  iV electric se bazează pe modelele Citigo cu motoare clasice, dar se deosebește vizual de acestea deja la prima vedere. Și anume, grila tipică Škoda și gurile de aerisire ale modelului Citigo e  iV, care este disponibil exclusiv ca variantă cu cinci uși, sunt vopsite în culoarea vehiculului. Bara de protecție față nou proiectată a fost optimizată din punct de vedere aerodinamic pentru a reduce consumul de energie. Carcasele oglinzilor exterioare în negru sau culoarea vehiculului sunt echipate cu semnalizatoare integrate. Farurile de ceață și luminile de zi cu LED fac parte din echipamentul standard al modelului Citigo e  iV disponibil în liniile de echipare Ambition și Style, în timp ce luminile de viraj sunt oferite ca echipament opțional.

Paleta de culori include patru culori uni: Candy white, Tornado red, Sunflower yellow și – exclusiv pentru varianta electrică – Kiwi green. Există, de asemenea, trei culori metalice exterioare: Deep Black, Crystal Blue și Tungsten Silver. Versiunea Ambition este echipata standard cu jante de otel de 14 inch cu huse decorative Indus si anvelope 165/70 R14. Jantele din aliaj Scorpius, lustruite în două tonuri, de 16 inch, cu aplicații negre și anvelope 185/50 R16, sunt disponibile standard pe Citigo e iV Style. Roata Scorpius este disponibilă opțional în argintiu.

Škoda

Skoda a reproiectat tabloul de bord pentru Citigo electric, ale cărui cusături decorative verzi creează noi contraste. Așa cum se potrivește unui model electric, noutatea față de clasicul Citigo este afișarea unor informații precum consumul de energie, încărcarea bateriei sau recuperarea energiei de frânare. Citigo electric este semnificativ diferit de modelul Citigo cunoscut anterior și în interiorul său. Panoul de instrumente nou proiectat este îmbinat în față cu o folie decorativă și este disponibil pe negru cu echipamentul Ambition și pe argintiu cu pachetul Style. Acesta din urmă are, de asemenea, o inscripție Citigo e izbitoare în fața pasagerului și iluminare ambientală pe panoul de bord.

În comparație cu Ambition de bază, această versiune oferă suplimentar mânere de ușă cromate, un mâner de frână de mână acoperit cu piele și un volan multifuncțional din piele cu mască argintie și placă iV. Învelișul din piele a schimbătorului de viteze a bazei Ambition vine cu cusături de contrast de culoare verde, o unitate de schimbător iluminată și o ramă neagră lucioasă în jurul părții superioare a schimbătorului. Cusături decorative verzi se găsesc și pe husele scaunelor, care sunt disponibile opțional pentru pachetul Style.

Echipamentul standard al tuturor modelelor Citigo e  iV include Climatronic, geamuri electrice față, închidere centralizată cu semnal radio și huse pentru scaune din material textil de înaltă calitate. Cu pachetul Style, există și posibilitatea de a regla înălțimea scaunelor din față, astfel încât șoferul și pasagerul să găsească rapid poziția ideală pe scaun.

Škoda

Servicii mobile online

Škoda susține intrarea în mobilitatea electrică cu noile sale modele iV cu soluții moderne în domeniul conectivității și serviciilor online mobile inteligente. Nivelul actual de încărcare a bateriei și intervalul disponibil nu sunt afișate doar în vehicul, ci și pe smartphone-ul proprietarului, dacă se dorește. Încărcarea bateriei poate fi adaptată la călătoriile planificate și programată în avans sau pur și simplu pornită de la distanță prin apăsarea unui buton.

Citigo e  iV este echipat standard cu noul radio Swing II, inclusiv o stație de andocare pentru smartphone. Dispozitivul radio oferă un tuner dublu – recepție DAB opțională – și un sistem handsfree pentru telefon. În combinație cu aplicația Move&Fun, smartphone-ul servește ca ecran suplimentar pentru afișarea datelor vehiculului și a hărților de navigație sau ca player media și poate fi conectat prin Bluetooth. Special pentru utilizarea în modelul electric Citigo e iV, aplicația Move&Fun a primit o nouă funcție e-Manager care afișează autonomia rămasă și fluxul de energie din vehicul și energia obținută prin recuperare sub forma unui grafic de prezentare generală. De asemenea, poate optimiza gestionarea încărcării luând în considerare stațiile de încărcare implicite și rutele planificate.

În afara vehiculului, de exemplu de acasă, serviciile mobile online Škoda Connect permit accesul la modelul Citigo e  iV. Folosind aplicația puteți, de exemplu, să apelați datele vehiculului, cum ar fi intervalul curent, pornirea, oprirea sau programarea încărcării bateriei în conformitate cu călătoriile planificate și să controlați climatronic pentru răcire sau încălzire chiar și atunci când nu vă aflați în apropierea vehiculului. În acest scop, aplicația afișează starea actuală a vehiculului și datele viitoare ale service-ului de inspecție și pot fi apelate date de conducere precum kilometrajul, viteza medie sau consumul de energie și locația curentă în care este parcat vehiculul. De asemenea, proprietarul poate verifica dacă ușile și geamurile vehiculului său sunt închise atunci când se află departe de vehiculul său.

Škoda

 

Pentru a fi primul care află cele mai noi informații și știri din industria auto, nu uita să ne urmărești pe social media: Instagram, Facebook și YouTube.

Pentru a afla detalii despre atelierul nostru, vă invităm pe autochelu.ro.

Vezi și

Mercedes-GLC-Coupe

Mercedes-Benz GLC Coupe 250 d 4Matic AMG Line

Încântați de GLC standard, simțurile noastre răsfățate nu au avut nimic de pierdut testând versiunea Coupe. Și tocmai așa, în loc să piardă, Mercedes ne-a permis să ne bucurăm de ceva nou, chiar mai bun și mai elegant. Am testat performanța de vârf a acestui model versatil...

Trimite mesaj
Bună ziua! Cu ce informații vă putem ajuta?
Call Now Button