Fisker Ocean navighează în apele Tesla Model Y

Fisker programat să fie pus în vânzare la sfârșitul anului 2022, acest SUV electric elegant se apropie de accesibilitatea, dar ar putea atrage și cumpărători de mașini înstăriți.

Fisker este gata să revină pe piața auto – după ce a lipsit timp de aproximativ un deceniu – cu noul său vehicul electric Ocean. Făcând o încercare îndrăzneață de a se confrunta cu producătorii auto mai mari și consacrați, Oceanul este un SUV cu aspect distinctiv, care pare bine poziționat pentru a concura cu Hyundai Ioniq5 și Tesla Model Y, printre altele.

Caracteristicile care par susceptibile de a crea un zgomot sunt acoperișul solar opțional, ecranul tactil central de 17 inch care se rotește orizontal sau vertical și ceva ce Fisker numește „modul California”, care coboară toate ferestrele și retrage panoul de acoperiș la atingerea unui buton, pentru a crea o experiență asemănătoare cu cea a unui autovehicul de tip decapotabil.Producătorul auto a anunțat, de asemenea, prețuri pentru patru niveluri de echipare diferite, începând de la mai puțin de 40.000 USD pentru versiunea Sport cu tracțiune față cu bază și ajungând la aproape 70.000 USD pentru primele două echipamente cu tracțiune integrală. Rezervările sunt deschise, iar Fisker spune că Oceanul va fi disponibil la sfârșitul anului 2022. Dar, după cum am văzut, această dată nu este stabilită concret.

Fisker

S-au schimbat multe de la debutul Fisker Karma în urmă cu un deceniu. Pentru început, mai mulți oameni cumpără mașini electrice. Domeniul în care va concura Fisker Ocean este din ce în ce mai aglomerat de modele SUV cu aspect competent, pe măsură ce producătorii de automobile încep să-și orienteze atenția către electrificare. Până acum, vânzările de vehicule electrice au fost dominate de Tesla, dar asta s-ar putea schimba, mai ales dacă alți producători de automobile pot construi opțiuni noi, interesante, care funcționează la fel de bine pentru vehicule precum Modelul Y.

Ceea ce rămâne de văzut este cât de bun ajunge să fie Oceanul, care a fel ca predecesorul său arată grozav. Dar aspectul nu este totul, iar ultimul model al lui Fisker a suferit o serie de defecte de design. Pentru a fi corect, totuși, Oceanul este un model complet nou construit pe o platformă susținută de noi tehnologii. Fisker Inc. este, de asemenea, o companie diferită de Fisker Automotive, care a construit inițial Karma.

Deși Fisker a spus inițial că Oceanul va fi construit în SUA, compania a încheiat un parteneriat cu Magna-Steyr, un furnizor de automobile austriac și producător contractual, pentru a construi noul SUV la o unitate din Graz, Austria. Magna-Steyr construiește alte vehicule, inclusiv Toyota Supra și Jaguar I-Pace EV.

Fisker

Oceanul va fi vândut la nivel global, iar Fisker promovează ceva pe care îl numește Flexee Lease, care se presupune că anulează contractele pe termen lung și permite 30.000 de mile de condus pe an.

Henrik Fisker, fondatorul companiei, a declarat că vânzările vor fi direct de la companie, iar serviciile vor fi gestionate prin puncte de vânzare în franciză. Fisker spune că intenționează să deschidă două „centre de experiență de brand” în vara anului 2022, unul în Los Angeles și altul în Munchen. Chiar și atunci când aceste logistice au fost elaborate, concurența va fi dură, având în vedere toate ofertele noi de vehicule electrice de la marii producători de automobile. Companiile respective au fabrici, magazine și centre de servicii deja la locul lor și au buzunare adânci.

Stilul este o fațetă cheie pentru vehiculele Fisker, deoarece Henrik Fisker este un designer renumit care și-a construit reputația stilizând mașini pentru Aston Martin și BMW. Mai târziu și-a înființat propria companie, Fisker Coachbuild, pentru a crea mașini de lux recarozate.

Mai recent, Henrik a condus Fisker Automotive, o companie care a produs Fisker Karma, un sedan de lux alimentat electric cu un motor pe benzină pentru a-și extinde gama. Fisker Automotive a intrat în faliment în cele din urmă, iar activele sale au fost achiziționate de o companie chineză care a continuat să construiască Karma sub noul nume de model Revero.

Fisker

Interior

Fiskers spune că interiorul pentru cinci pasageri al Oceanului va fi în întregime vegan, cu materiale reciclate, cum ar fi plase de pescuit vechi, tricouri și cauciuc în construcția sa. Nu sunt încă multe imagini ale interiorului disponibile, dar pe baza a ceea ce am văzut, elementele Oceanului nu arată ca oceanul propriu-zis, care pe alocuri este plin de plase de pescuit vechi și tricouri. Vehiculul are o estetică minimalistă, cu o bordură de rezervă punctată doar de ecranul tactil principal și un mic ecran de instrumente în fața șoferului. Tapițeria scaunelor și accentul corespunzător de liniuță arată a fi realizate dintr-o țesătură ușor texturată. 

Mașina pe care o veți conduce

Modelul Sport de bază, care începe de la 37.499 USD, vine cu un sistem de tracțiune față cu un singur motor, evaluat la 275 de cai putere. Fisker spune că poate accelera de la 0 la 60 mph în 6,9 secunde și are o autonomie de 250 de mile. Modelul de gamă medie, Ocean Ultra, care începe de la 49.999 USD, va avea o configurație de 540 de cai putere cu dublu motor și tracțiune integrală, care poate accelera de la 0 la 60 în 3,9 secunde și are o autonomie de 340 de mile. Versamentele de vârf Extreme și One – care pornesc ambele de la 68.999 USD – vor veni cu același aranjament de motor, dar evaluat la 550 de cai putere și cu o autonomie de 350 de mile. 

Fisker

Sisteme de siguranță activă și asistență pentru șofer

Toate versiunile lui Fisker Ocean vor veni cu o suită completă de funcții ADAS, susținute de o serie de senzori, camere radar și ultrasonici, inclusiv avertizare de coliziune frontală, frânare automată de urgență, avertizare pentru unghiul mort, asistență pentru menținerea benzii, faza lungă automată și adaptare și control de croazieră. Modelele de top vor veni cu o serie de alte funcții, inclusiv asistență activă a șoferului, un sistem de cameră cu vedere surround, evitarea coliziunilor de rezervă și asistență la parcare.

 

Pentru a descoperi și alte modele electrice, vă invităm pe site-ul nostru, autochelu.ro, unde puteți găsi, de asemenea, detalii despre atelierul nostru. Suntem prezenți, de asemenea, și pe platformele de socializare (Instagram, Facebook și YouTube), unde ne puteți urmări pentru a fi primul care află noutățile din industria auto.

Vezi și

Mercedes-GLC-Coupe

Mercedes-Benz GLC Coupe 250 d 4Matic AMG Line

Încântați de GLC standard, simțurile noastre răsfățate nu au avut nimic de pierdut testând versiunea Coupe. Și tocmai așa, în loc să piardă, Mercedes ne-a permis să ne bucurăm de ceva nou, chiar mai bun și mai elegant. Am testat performanța de vârf a acestui model versatil...

Trimite mesaj
Bună ziua! Cu ce informații vă putem ajuta?
Call Now Button