Kia a dezvăluit săptămâna aceasta, la Salonul Auto Internațional de la New York, cea de-a doua generație a Niro 2023, care diferențiază genurile. Ca și în cazul modelului original, Kia Niro din 2023 se află între un vagon și un SUV mic și va continua să ofere cumpărătorilor trei moduri eficiente de propulsie: hibrid tradițional, hibrid plug-in și modele pur electrice.
Modelul Niro 2023 este ceva mai mare decât modelul anterior și, odată cu creșterea acestei dimensiuni, câștigă volumul de pasageri și marfă, potrivit Kia. Cu toate acestea, producătorul auto spune că vehiculul a slăbit de fapt în acest proces, datorită noii platforme mai ușoare pe care este construit Niro. De asemenea, are un nou sistem de infotainment, precum și o multitudine de funcții standard de siguranță activă și asistență pentru șofer.Deși cele trei grupuri motopropulsoare ale lui Niro sunt în mare parte un report de la modelul anterior, toate au înregistrat câștiguri în eficiență.
Cum arată: deși partea din față a lui Niro nu arată dramatic diferit de la modelul ieșit, dincolo de farurile inferioare, cu înălțimea grilei, spre spate lucrurile arată considerabil diferit. Acesta este mai ales cazul când elementul „Aero Blade” din spatele ușilor din spate este vopsit într-o culoare contrastantă. Farurile LED uimitoare, asemănătoare unui bumerang, amintesc oarecum de Volvo XC40 SUV, XC60 șI XC90.
Grup motopropulsor: hibrid cu 4 cilindri de 1,6 litri de 139 CP și hibrid plug-in cu 4 cilindri de 1,6 litri de 180 CP cu transmisie automată cu dublu ambreiaj cu 6 trepte, tracțiune fata si 201 CP, motor electric cu acționare directă cu 1 viteză si tracțiune fata.
Datorită poziției sale înalte, stilului conservator și transmisiei automate tradiționale, am descoperit că hibridul Niro anterior a combinat cu succes economia de combustibil cu versatilitatea în cadrul testelor. Kia pare să fi îmbunătățit deficitele de eficiență ale lui Niro cu noul model, aducând un consum de combustibil îmbunătățit pentru hibrid, o autonomie electrică mai lungă pentru hibridul plug-in și o autonomie crescută pentru versiunea EV datorită greutății reduse și a unui corp mai aerodinamic. A realizat această performanță, în ciuda faptului că cele trei sisteme de propulsie sunt în mare parte reportate. Este regretabil că, ca și până acum, niciuna dintre variantele Niro nu va fi disponibilă cu tracțiune integrală, un neajuns serios pentru cumpărătorii care trăiesc în climat înzăpezit.
Niro este puțin mai mare decât modelul anterior: ampatamentul este mai lung cu aproape un inch, iar lungimea totală este mai mare cu 2,5 inch, ceea ce Kia susține are ca rezultat îmbunătățirea spațiului în cabină și a spațiului de încărcare, având aceeași silueta de bază a modelului Niro vagon înalt/SUV mic, cu câteva detalii îmbogățite. În față, farurile sunt acum mult mai jos, în loc să urce aripile ca la ultimul model. Părțile laterale ale vehiculului sunt încă destul de netede, dar Kia i-a oferit noului Niro bucăți mari de placare agresivă, neagră, la baza ușilor.
Totuși, în spate, Niro arată ca un vehicul complet diferit. Începe cu un element pe panoul de trei sferturi din spate pe care Kia îl numește „Aero Blade”. Caroseria este ridicată ușor la stâlpul C, permițând aerului să se strecoare între el și corpul lui Niro lângă hayon. Kia spune că acest design ajută la fluxul de aer. Și atunci când este vopsit într-una dintre mai multe culori contrastante disponibile, se va evidenția de restul vehiculului. Dar, probabil, cea mai dramatică caracteristică sunt noile stopuri: în formă de bumerang, tratamentul cu LED-ul face ca Niro să arate ca un vehicul complet diferit de cel pe care îl înlocuiește, cel puțin atunci când este privit din spate. De fapt, ele amintesc de farurile din spate găsite pe SUV-urile elegante Volvo.
Designul interior al lui Niro împrumută indicii de la Kia EV6 complet electric. Niro poate fi echipat cu ecrane duble de 10,25 inch pentru panoul de instrumente și ecran tactil de infotainment, care par să curgă ca un ecran gigant orizontal pe tabloul de bord. Niro chiar pare să împărtășească același sistem de control al climei și media cu utilizare separată de care nu ne place pe deplin găsit în EV6, precum și în Kia Sportage 2023. Cu această setare, butoanele de volum și de reglare ale sistemului media se dublează ca comenzile de temperatură pentru șofer și respectiv pasager. Acestea îi obligă pe pasagerii din față să treacă între funcții. Noul Niro are, de asemenea, orificii de ventilație centrale montate la fel de jos ca și EV6, care tind să facă o treabă mai bună trimițând aer la coate decât partea superioară a corpului.
Partea bună este că Niro este disponibil cu un afișaj head-up care proiectează elemente precum viteza vehiculului, direcțiile și avertismentele de siguranță activă pe parbriz în linia directă de vedere a șoferului. Funcțiile wireless Android Auto și Apple CarPlay sunt standard, iar un încărcător pentru telefon wireless este opțional. Kia a subliniat faptul că interiorul lui Niro EV este compus din materiale textile fără piele animală, inclusiv suprafețele scaunelor și alte puncte de contact din cabină. Ecranele duble devin un semn distinctiv pentru Kia cu modelele sale din 2023.
Ca și în cazul modelului Niro, trei versiuni vor fi disponibile: hibrid, hibrid plug-in și complet electric. Toate trei vin doar cu tracțiune față, ceea ce înseamnă că nu este disponibilă tracțiunea integrală pentru persoanele care locuiesc în zonele înzăpezite ale țării. La fel ca și până acum, cei doi hibrizi vin cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj cu șase trepte, spre deosebire de transmisia cu variație continuă (CVT) cu care sunt echipate multe mașini hibride. Cifrele de cai putere pentru toate cele trei modele Niro rămân neschimbate față de generația anterioară.
Hibridul Niro obișnuit folosește un motor cu patru cilindri de 1,6 litri cuplat cu un motor electric pentru o putere combinată de 139 CP. Deși puterea de ieșire a hibridului rămâne aceeași, Kia spune că îmbunătățirile aduse funcționării sistemului de propulsie conduc la o eficiență mai mare – producătorul auto estimează că hibridul Niro, în funcție de echipare, va fi capabil de până la o evaluare EPA.Hibridul plug-in Niro îmbină patru cilindri de 1,6 litri cu un motor electric mai puternic, care oferă o putere totală a sistemului de 180 CP. Datorită unei baterii mai mari decât hibridul obișnuit, versiunea plug-in poate rula cu energie electrică pentru perioade mai lungi – acum până la aproximativ 33de mile, o îmbunătățire de 7 mile față de versiunea veche. Când se utilizează încărcarea de nivel 2 (240 de volți), Niro PHEV își poate reumple bateria polimer litiu-ion de 11,1 kWh în mai puțin de trei ore, spune Kia.
Pe lângă modurile de conducere Sport și Eco, ambele hibride Niro vor avea un nou mod Green Zone Drive care comută automat grupul de propulsie în modul de conducere EV atunci când trec prin zone rezidențiale și în apropierea școlilor și spitalelor.Niro EV este alimentat de un motor electric de 201 CP cu o baterie de 64,8 kWh. Kia spune că vizează o autonomie de rulare de 253 de mile față de intervalul de 239 de mile a modelului ieșit. Capacitatea de a utiliza stații de încărcare rapidă DC este standard, ceea ce permite Niro EV să reîncarce bateria de la o stare de încărcare de 10% la 80% în mai puțin de 45 de minute. O pompă de căldură opțională și un dispozitiv de încălzire a bateriei ajută la păstrarea intervalului la temperaturi scăzute.
Există și sisteme de siguranță activă și asistență pentru șofer
Avertizare de coliziune frontală, frânarea automată de urgenta, cu detectarea pietonilor, avertizare unghiului mort, avertizarea traficului transversal din spate, asistenta pentru centrarea benzii și asisatența pentru menținerea benzii sunt standard. Toate Niro-urile vin și cu avertismentul de ieșire în siguranță de la Kia, care poate detecta dacă un vehicul sau o bicicletă se apropie din spate sau de lângă – o funcție utilă atunci când parcați pe o stradă a orașului și un ocupant este pe cale să deschidă o ușă în trafic. Niro vine, de asemenea, cu Rear Occupant Alert, care folosește logica ușii din spate pentru a avertiza șoferul, prin alerte sonore și avertismente vizuale, să verifice scaunul din spate pentru copii sau animale de companie atunci când contactul este oprit.
Sperăm că v-a plăcut acest articol. Pentru mai multe informații, accesați website-ul nostru, autochelu.ro, unde puteți găsi, de asemenea, detalii despre atelierul nostru.
Nu uitați să ne urmăriți pe social media: Instagram, Facebook și YouTube, pentru a fi primul care află cele mai noi știri și informații din industria auto.