Cu mai multe opțiuni de grup motoare și o amprentă mai mică, Kia Sorento 2022 este un înlocuitor convingător pentru Kia Telluride, acesta fiind mai mare. Ambele modele Kia sunt frumoase și au trei rânduri de scaune, dar adulții nu vor dori să petreacă mult timp pe scaunele din spate ale lui Sorento, iar atunci când acele scaune sunt în poziție verticală, îi limitează capacitatea de încărcare. Păstrați totuși cel de-al treilea rând depozitat, iar cabina sa frumos amenajată devine un loc confortabil pentru o familie mică. Spre deosebire de Telluride, Sorento este disponibil ca hibrid sau hibrid plug-in, care ajută la maximizarea eficienței consumului de combustibil. Indiferent de ceea ce oferă motivația, Kia are o călătorie lină și caracteristici de manevrabilitate satisfăcătoare. Întregul pachet este coerent și plin de caracteristici standard și opționale populare, ceea ce face din Sorento 2022 una dintre cele mai bune opțiuni din clasa sa.
Un model hibrid plug-in se alătură gamei Sorento pentru modelul anului 2022. Grupul său de propulsie combină o transmisie automată cu patru cilindri și șase trepte turbo cu un motor electric pentru o putere totală a sistemului de 261 de cai putere. Tracțiunea integrală este standard, iar Kia susține că plug-in-ul Sorento are o valoare combinată de economie de combustibil și o autonomie doar electrică de 50 de km. Deși nu știm cât va costa varianta PHEV, știm că va fi oferită în două variante de top: SX și SX-P.
Ne place nivelul de echipare EX. Este mai scump decât cele două modele de jos, dar vine standard cu cel mai puternic motor turbo in patru cilindrii de 281 CP. De asemenea, are facilități mai frumoase decât ornamentele S de sub ea, care includ tapițerie din piele sintetică, scaune față încălzite, monitorizare a unghiului orb, alertă de trafic transversal din spate, pornire de la distanță și un stil mai elegant, cum ar fi roți de 18 inch și accente exterioare negre. Împerecherea tracțiunii integrale cu echipamentul EX costă un plus de 3700 euro, care este cu 1900 de euro mai mult decât modelul anului anterior. Cu toate acestea, upgrade-ul vine acum cu conținut din pachetul de aspect X-Line care include o înălțime de rulare cu 1,0 inch mai mare, roți de 20 de inch, un portbagaj de tip punte și alte detalii exterioare exclusive.
Sorento are o gamă largă de opțiuni de motorizare și este disponibil cu tracțiune față sau integrală. Un motor cu patru cilindri în linie de 2,5 litri de 191 CP este standard și este disponibil și un motor turbo de 2,5 litri cu patru cilindri de 281 CP. Ambele sunt asociate cu o transmisie automată cu opt trepte, iar modelul hibrid folosește o transmisie automată cu șase trepte. S-a testat un model SX de top cu motor turbo in patru cilindrii și i-am apreciat forța vizibilă, dar ne-am dori ca grupul de propulsie să se simtă mai receptiv în afara liniei. Același model a oferit o manevrabilitate echilibrată, o călătorie frumos izolată și feedback ferm la pedala de frână. Hibridul Sorento ecologic are combinația dintre un motor turbo de 1,6 litri cu patru cilindri și un motor electric de 44,0 kW care generează împreună 227 de cai putere. Versiunea plug-in a hibridului dispune de același motor și transmisie, dar are o putere combinată de 261 de cai putere și are un motor electric mai mare de 66,9 kW și este doar cu tracțiune integrală. Se estimează că Sorento cu patru cilindri de bază de 2,5 litri câștigă până la 24 litri consum în oraș și 29 litri pe autostradă. Cel mai puternic turbocompresor de 2,5 litri este evaluat până la 22 de litri consum în oraș și 29 pe autostradă. Hibridul Sorento are cel mai eficient consum de combustibil. Kia susține, de asemenea, că PHEV poate parcurge până la 50 km doar cu electricitate printr-o singură încărcare.
În interior, Sorento are un aspect atractiv, materiale frumoase și o calitate solidă a construcției. Tabloul de bord poate fi echipat cu un instrument digital de 12,3 inch și un sistem de infotainment cu ecran tactil de 10,3 inch. Restul designului combină fantele de ventilație în formă de romb, iluminarea ambientală integrată și suprafețele cusute complicat de pe panourile ușilor și inserțiile scaunelor. O varietate de locuri de depozitare și suporturi pentru pahare umple consola. Împreună cu un al treilea rând standard, banca din al doilea rând poate fi schimbată cu o pereche de scaune de căpitan. În comparație cu Telluride mai mare, scaunele din spate ale lui Sorento nu sunt confortabile pentru adulți.
Cu funcții de infotainment și conectivitate în fruntea tehnologiei noilor mașini, Sorento acceptă tot cel mai dezirabil conținut. Vine standard cu un ecran tactil de 8,0 inch sau un ecran tactil opțional de 10,3 inch. Pe lângă un suport de încărcare fără fir, există și un sistem de sunet Bose opțional cu 12 difuzoare pentru cei care preferă o experiență audio de lux. Un sistem de divertisment pe bancheta din spate cu un ecran tactil montat pe spatele fiecărui scaun din față este, de asemenea, opțional.Sorento se bucură de o listă de tehnologii standard și opționale de asistență pentru șofer.
Caracteristicile cheie de siguranță includ:
- Avertizare standard de coliziune frontală și frânare automată de urgență
- Avertizare standard la părăsirea benzii și asistență pentru menținerea benzii
- Disponibilă monitorizarea punctului mort și alertă de trafic transversal din spate
Acoperire de garanție și întreținere
Kia Sorento are unul dintre cele mai impresionante planuri de garanție din industrie. Cu toate acestea, nu oferă întreținerea gratuită pe care o face omologul său corporativ, Hyundai .
- Garanția limitată acoperă cinci ani sau 60.000 de km
- Garanția grupului motopropulsor acoperă 10 ani sau 100.000 de km
- Nu are întreținere programată gratuită
Dacă dorești să afli cele mai noi știri și informații din industria auto, cât și detalii despre atelierul nostru, te invităm pe autochelu.ro.
De asemenea, ne puteți urmări activitatea pe platformele de socializare: YouTube, Instagram și Facebook.