Încântați de GLC standard, simțurile noastre răsfățate nu au avut nimic de pierdut testând versiunea Coupe. Și tocmai așa, în loc să piardă, Mercedes ne-a permis să ne bucurăm de ceva nou, chiar mai bun și mai elegant. Am testat performanța de vârf a acestui model versatil
Când am întâlnit prima dată modelul GLC , concurentul Mercedes în categoria SUV-urilor de dimensiuni medii, a devenit rapid clar cât de puternic are acum marca germană. Și în timp ce GLE, ca reprezentant al SUV-urilor mari, este o „poveste pentru sine” prin luxul și dimensiunile sale somptuoase, GLC puțin mai mic este tocmai o mașină care poate câștiga un număr imens de admiratori prin caracterul său practic și alte virtuți. Acum acea poveste are un nou capitol, sub forma unei mașini SUV coupe mai elegantă și mai versatil, născută dintr-o idee care nici măcar nu a existat în programul Mercedes-Benz până de curând.
Iar calea către GLC Coupe a fost foarte bine pregătită. Mercedes-Benz a prezentat prima schiță a conceptului la începutul lunii aprilie a anului trecut, iar în a doua jumătate a aceleiași luni, un concept foarte apropiat de viitorul model de producție a văzut lumina zilei la showroom-ul din Shanghai. Exact un an mai târziu , la showroom-ul din New York , după mai multe schițe de anunț și teasere, acest coupé frumos și dinamic a apărut sub steaua cu trei colțuri.
„Liniile lui Mercedes GLC Coupe reflectă designul legendar al coupe-ului Mercedes-Benz, simbolizând bipolaritatea mărcii – este cald și rece în același timp”, explică Gorden Wagener, șeful de design la Daimler AG.
Design, ergonomie, interior
Am învățat deja de multe ori că nu trebuie să fim înrobiți de prejudecăți, dar de multe ori suntem din nou surprinși. La urma urmei, dacă cineva te întreabă ce părere ai despre versiunea coupe a unui SUV, cu siguranță vei ridica din umeri neîncrezător. La fel ca noi, odată ca niciodată. Cu siguranță am avut motive să facem asta, de exemplu în povestea despre modelele altei mărci germane, dar GLC, care oricum era grozav, în versiunea Coupe ne-a lăsat cu adevărat fără suflare.
Și anume, părții din față proiectate cu foarte mult succes, Mercedes-Benz, în ultimul său „exercițiu de stil”, undeva de la suportul B al plafonului încolo, a adăugat modelului GLC o porțiune din spate asemănătoare coupe-ului. Aceasta a creat o mașină elegantă, frumoasă și incredibil de dinamică, care ridică povestea modelului GLC, dar și a categoriei SUV-urilor în general, la un nou nivel. Sincer să fiu, povestea unui vehicul coupe-SUV a ajuns la locul cuvenit pe modelul GLC, probabil chiar mai mult decât, de exemplu, cu GLE.
Absența ștergătorului spate obișnuit demonstrează cât de mult efort a depus Mercedes în design. Dar nu-ți face griji. GLC Coupé este proiectat aerodinamic astfel încât la viteze mai mari luneta să fie practic întotdeauna curată.
Roțile mari sunt aproape „extinse” până la marginile aripilor, iar toate acestea împreună, cu un profil mai degrabă în formă de pană, subliniază dinamismul acestui Mercedes. La urma urmei, din orice unghi l-am privi, GLC Coupe arată bine, aproape ca și cum ar fi fost turnat dintr-o singură bucată , va spune un suflet artistic. Ne îndoim că cineva va putea infirma această teză.
Interiorul versiunii Mercedes GLC Coupe este, așa cum era de așteptat, identic cu cel al GLC-ului „obișnuit”. Dar Mercedes este poate singurul producător pe care nu îl vom acuza pentru designul interior corporativ. Și anume, alegerea materialelor și finisajul acestora, ergonomia șederii și interacțiunea cu tot ceea ce este necesar șoferului, scaune, volan și orice altceva, chiar și cele mai mici detalii, sunt la cel mai înalt nivel. Tocmai de aceea, intrarea în fiecare mașină a acestui brand este o experiență specială, iar a rămâne în ea este o plăcere care crește cu fiecare kilometru.
De asemenea, nu punem la îndoială spațiul interiorului. Mai mult, va exista suficient spațiu pentru cap pentru și mai mulți oameni atunci când stau pe scaunele din spate, în ciuda liniei inferioare a plafonului. GLC Coupé este cu 37 mm mai mic decât versiunea SUV, dar acest lucru nu a venit în detrimentul spațiului. De asemenea, este interesant de remarcat faptul că caroseria acestei mașini este cu 76 mm mai lungă, în primul rând pentru a răspunde aerodinamicii siluetei elegante coupe (coeficientul de rezistență nu s-a schimbat este de 0,31).
Doar volumul de bază al portbagajului în versiunea Coupé este mai mic cu 50 dm3, dar cei 500 (/ 1400) litri ai săi vor fi totuși de ajuns chiar și pentru familiile răsfățate care trebuie să ia „cam tot” în călătorie. Și într-adevăr, Mercedes GLC Coupe, în fiecare aspect al aspectului și al utilizării, a continuat și chiar a îmbunătățit povestea deja de succes a inițiatorului său SUV.
Echipamente de serie și suplimentare
Deși a scrie un test al unei mașini la fel de inspiratoare precum GLC Coupé este de obicei o plăcere, enumerarea echipamentelor cu care majoritatea modelelor Mercedes vin la test este un adevărat coșmar pentru oricine. Cu toate acestea, este important să evidențiem cel puțin detaliile mai semnificative.
Astfel, mașina testată cu nume lung, Mercedes-Benz GLC Coupe 250 d 4Matic AMG Line este echipată standard cu sisteme de siguranță Collision Prevention Assist Plus, cu șapte airbag-uri inclusiv cel pentru genunchii șoferului, sistem de limitare a tensiunii. a centurilor de siguranță față și spate și monitorizarea presiunii în anvelope, și suplimentar cu pachetul de asistență la conducere Plus care include controlul adaptiv Distronic Plus, Cross-Traffic Assist, sistem Pre-Safe cu frânare automată și detectarea pietonilor, sistem de menținere a benzii de circulație și un sistem de monitorizare a unghiului mort.
În plus, sistemul multimedia Media Display cu ecran de 17,8 cm, suport Bluetooth și două porturi USB este instalat standard în această mașină, apoi există și aer condiționat automat cu 2 zone Thermatic, touchpad cu comutator rotund pentru controlul infotainmentului sistem, un DVD player, jante din aliaj de 19 inch cu design AMG. De asemenea, știai că la service Autochelu găsești o gamă variată de servicii pentru jante recondiționate Brașov cu un estetic plăcut? Programează o vizită pentru stabilirea soluțiilor potrivite jantelor!
În fine, lista echipamentelor suplimentare ale mașinii este convingător de lungă și vom evidenția pe lângă cele de mai sus câteva detalii mai semnificative cu această ocazie. Printre acestea se numără sistemul de asistență activă la parcare cu senzori de parcare față și cameră spate, sistemul de navigație multimedia Comand Online, aer condiționat automat în 3 zone Thermotronic, faruri Full-LED (LED Intelligent Light) cu sistem de control al fazei lungi, spate întunecat suplimentar sticla, scaune fata incalzite, rezervor de combustibil cu capacitate crescuta (66 l), decor interior si exterior AMG Line, suspensie pneumatica Air Body Control si scaune fata din pachetul Confort.
Ar fi mai multe de intrat în cele mai mici detalii ale echipamentelor standard și suplimentare. Totuși, la finalul acestui paragraf, trebuie menționat că mașina cu dotarea suplimentară cu care a venit, este mai scumpă cu 27.280 de euro semnificativ. Cu toate acestea, trebuie luat în considerare faptul că Mercedes-Benz formează prețul de catalog diferit față de majoritatea mărcilor. Astfel, GLC Coupe 250 d 4Matic este de fapt o mașină fără pachet de echipare, deoarece marca cu steaua cu trei colțuri în catalog nu prevede o combinație de motor și cutie de viteze cu pachet de echipare. La urma urmei, acest lucru este de așteptat de la un producător care oferă pachete atât de extinse și detalii individuale ale echipamentelor suplimentare.
Motor si transmisie
Pe lângă unul dintre cele mai recente modele Mercedes, ne așteptam și la un nou motor diesel sub capacul frontal. Cu toate acestea, legendarul Common Rail de 2,1 litri (OM 651) este încă acolo, ceea ce inginerii stelei cu trei colțuri îl explică prin faptul că clasa C (GLC este SUV-ul derivat al acelei mașini) a fost fabricată la acea vreme. Numai faceliftul său va primi un nou OM 654 diesel de 2 litri, convingător de puternic și eficient.
Dar nu trebuie să regretăm nimic. Și anume, cunoscutul motor diesel cu un volum de 2143 cmc poate să fi fost cel mai bun motor din clasa sa până la sosirea lui OM 654, așa că întâlnirea lui în modelul GLC Coupe s-a părut destul de potrivită. În versiunea testată cu această ocazie, motorul dezvoltă o putere maximă de 150 kW (204 CP) care, dacă nu este în memorie, este cea mai puternică versiune a acestui motor pe care am testat-o vreodată (GLC Coupe cu 170 CP este marcat ca 220 d).
Astfel, Mercedes GLC Coupe motorizat va atinge 100 km/h în 7,8 secunde (producător: 7,6 s), în timp ce vitezometrul se va opri la un respectabil 222 km/h. Toate acestea sunt de fapt grozave pentru un SUV de 1770 kg. În fine, acest model cu o dinamică foarte convingătoare ne-a surprins și în ceea ce privește consumul de combustibil. Ce-i drept, pentru că deja ne-am plictisit puțin repetând același lucru, datele din fabrică și cele din practică sunt destul de diferite, dar nu 9,0 l/100 km în oraș și 7,3 litri pe drum liber nu un rezultat bun sau chiar excelent pentru SUV coupe cu performanțe sportive. Există, de asemenea, un sistem Start & Stop care vă va ajuta să economisiți câțiva decilitri de combustibil și unele gaze nocive pentru mediu.
Excelenta transmisie automată cu 9 trepte 9G-Tronic merită cu siguranță un subiect special în povestea ansamblului transmisie-transmisie al acestei mașini, care, dacă te-ai plictisit cu adevărat, oferă și posibilitatea schimbării manuale a treptelor prin intermediul pârghiilor metalice de dimensiuni excelente amplasate. pe spatele jantei volanului.- dreapta spre „sus”, iar stânga spre „jos”. Schimbările de viteze sunt, așa cum era de așteptat, rapide și aproape imperceptibile, iar cele nouă trepte inteligent calculate garantează simultan performanțe bune și economie la călătoriile lungi, datorită turațiilor mici pe care le dezvoltă motorul atunci când cutia de viteze este în trepte mai mari.
Apropo, 9G-Tronic este prima transmisie automată din segmentul premium cu convertor hidraulic de cuplu, iar pe lângă setarea pentru schimbarea manuală a treptelor, oferă și opțiunea de a alege un program de lucru economic sau dinamic. La urma urmei, această cutie de viteze este o adevărată bijuterie tehnică a grajdului Mercedes, capabilă să gestioneze chiar și 1000 Nm de cuplu. În plus, construcția sa este deosebit de ușoară, cu o carcasă din aluminiu a convertorului, magneziu, care este folosit pentru a face carcasa cutiei de viteze în sine, și o baia de ulei din plastic.
Pentru a sublinia experiența sportivă din Mercedes GLC Coupe, inginerii Mercedes au modificat setările volanului, care are acum un raport de transmisie mai direct (15,1 în loc de 16,1 în versiunea SUV). Dar aceasta este doar o parte a poveștii despre experiențele de a conduce această mașină. Una dintre cele mai importante este tracțiunea integrală permanentă 4Matic, datorită căruia acest SUV sportiv devine o mașină deosebit de sigură, în toate condițiile meteorologice.
Mai exact, practic în toate condițiile de condus și la toate vitezele, acest sistem de propulsie va menține traiectoria mașinii cu siguranță deplină exact așa cum ne-am imaginat, dar, desigur, Mercedes-Benz a instalat și un sistem electronic de stabilitate pentru cele mai speciale ocazii. Acest sistem este aici doar pentru a face nivelul de securitate deja ridicat și mai ridicat. Și anume, în timpul conducerii, am observat doar o sub virare minimă, pe care 4Matic și electronica de siguranță o corectează în prezent, în timp ce am adus GLC Coupe testat într-o supra virare abia perceptibilă doar într-o situație pe care cu siguranță nu o vei experimenta, cel puțin dacă nu ești implicat profesional.
Impresia generală de a conduce, sau mai degrabă de a călători, este exact ceea ce ne așteptăm de la o mașină Mercedes-Benz. Deci, este vorba de confortul superb oferit de scaune și șasiu (dar nimic prea moale), stabilitate și ținută de drum excelentă în toate condițiile de condus și confort acustic care este și el superb, deși acest motor nu este deosebit de silențios la turații mai mari. În sfârșit, ne-am bucurat de atmosfera, perfect temperată de sistemul de aer condiționat Thermotronic cu 3 zone.
Setul superb de echipamente, cu care ne-a fost livrat Mercedes GLC Coupe 250 d 4Matic AMG Line pentru test, a garantat, de asemenea, posibilitatea ridicată obișnuită de reglare a diverșilor parametri ai vehiculului în sine. Deja bine cunoscutul sistem Dynamic Select de la Mercedes permite astfel alegerea între cinci programe de conducere, dintre care unul este rezervat setărilor personalizate, în funcție de gustul șoferului. Există și Air Body Control, un sistem de suspensie pneumatică care, pe lângă reglarea automată a setărilor, vă permite să alegeți între un mod de funcționare mai confortabil sau mai sportiv.
Odată cu venirea versiunii Coupe a modelului GLC, Mercedes-Benz a umplut fără îndoială un mic gol în oferta sa foarte bogată. Să nu uităm că prima a început competiția directă cu acel sub segment, dar răspunsul care a sosit de la Stuttgart este foarte potrivit.
Testatul GLC Coupé 250 d 4Matic AMG Line se impune astfel ca o versiune și mai rafinată a modelului SUV deja de succes, care prin eleganța, motorizarea și dotarea sa nu este doar un alt Mercedes-Benz atractiv, ci și o alternativă deosebit de interesantă pentru cei. care își doresc o mașină ale cărei caracteristici împacă în mod convingător cerințe până de curând incompatibile. Într-adevăr, această mașină are toate șansele să devină vedeta ta bună pe toate drumurile.