Motive pentru supraîncălzirea motorului chiar la ralanti – informații și sfaturi utile

supraîncălzirea-motorului

Supraîncălzirea motorului este un impediment major pentru șoferii din trafic, deoarece această problemă poate avea cauze multiple și mai ales, efecte nocive asupra bunei funcționări. Unul dintre factori este reprezentat de o răcire care este deficitară, nefuncțională. Supraîncărcarea motorului poate proveni și de la alte piese ale mașinii care s-au defectat. Funcționarea optimă a mașinii este un deziderat pentru orice șofer auto care își dorește să maximizeze siguranța. Cu atât mai mult, „bunul mers” al motorului este un element vital care se circumscrie asigurării unor standarde optime de calitate a pieselor, totul pentru a genera un autoturism fiabil. În cadrul acestui articol vom discuta despre motive principale care generează o supraîncălzire a motorului la ralanti. Debutăm în începutul articolului cu idei generale despre piesele auto care pot genera o depășire a temperaturii normale, iar ulterior conturăm câteva opțiuni de acțiune pentru a remedia problema.

Vrei să te ajutăm cu problema supraîncălzirii motorului? Nu ezita să ne contactezi! Realizează o programare prealabilă în service-ul nostru auto pentru a primi prioritate și pentru a-ți eficientiza timpul!

Piese care generează supraîncălzirea motorului

Una dintre piesele care produce supraîncălzirea motorului este termostatul defect. De asemenea, ventilatorul defect al radiatorului poate avea același efect. În același timp, garnitura de chiulasă defectă și pompa de apă, toate acestea sunt primordiale în creșterea temperaturii de funcționare a motorului. Pentru a preveni problemele în trafic este indicată o verificare într-un service auto specializat a tuturor pieselor care pot supraîncălzi motorul și astfel, evităm stricarea mașinii și costurile mari cu reparația. Personalul calificat dintr-un service auto poate verifica nivelul lichidelor de răcire (antigel), iar dacă este scăzut poate fi completat și se poate stabili cauza scurgerii acestui. Toate activitățile au principalul scop de a remedia și evita supraîncălzirea motorului.

De asemenea, trebuie aerisit sistemul de răcire iar dacă radiatorul este înfundat, acest fapt indică o problemă cu lichidul aferent care nu circulă corespunzător prin motorul mașinii, generând supraîncălzirea acestuia. Situația aceasta este rar întâlnită, dar poate fi prevenită printr-o verificare a radiatorului mai atentă. O cauză frecventă a supraîncălzirii motorului este termostatul defect, el este amplasat în interiorul furtunului de răcire, iar acesta trebuie să se deschidă la 90 grade celsius, atunci când motorul are temperatura optimă. El are rol de a menține temperatura constantă a motorului tot timpul. Deoarece aceasta este una din cauzele frecvente, se pot face revizii constante pentru a evita neplăcerile, o verificare în prealabil într-un service auto omologat.

Dacă ai mai avut probleme și anterior cu piesa mai sus menționată, poți cere la schimbul de ulei o verificare și a termostatului pentru o siguranță în trafic sporită. Pompa de apă defectă duce la supraîncărcarea motorului, deoarece ea are rol de a pompa lichid de răcire pieselor mașinii și sistemului în ansamblu. Ea poate fi de două tipuri: clasică sau electrică. Fiecare tipar este asociat cu anumite defecțiuni mai frecvent întâlnite.

Vasul de expansiune este una dintre cauzele supraîncălzii motorului deoarece împinge lichid de răcire în sistem iar odată ce acesta este contaminat cu aer, creșterea temperaturii este iminentă. Capacul defect al acestuia creează o temperatură crescută care supraîncălzește motorul. De asemenea, ventilatorul de răcire are rol de a scade temperatura antigelului din circuit, iar când această temperatură crește, acesta trebuie înlocuit deoarece nu funcționează cum trebuie. Senzorul din bord montat pentru depistarea temperaturii lichidului de răcire ne ajută să depistăm problemele apărute. O problemă destul de mare o poate provoca și garnitura de chiulasă defectă menționată mai sus. Repararea acestei probleme mecanice are costuri ridicate și se poate realiza expres într-un service auto specializat. Pentru a evita problemele de supraîncălzire a motorului trebuie să facem verificări în prealabil la toate piesele care pot produce acest disconfort. Diagnoza auto are în acest context un rol esențial în identificarea problemelor și surselor aferente acestora.

Supraîncălzire a motorului la ralanti

Așa cum vizualizăm și mai sus, ventilatorul poate fi unul dintre principalii factori care conduc înspre o încălzire exagerată a motorului. Atunci când oprești mașina este foarte important ca acest ventilator să mențină o temperatură normală asociată somnului, indiferent de tipul acestuia. În general, cea mai frecventă cauză pentru un ventilator degradat este reprezentată de ruperea sau slăbirea curelei din cadrul acestuia. Această curea are rolul de a spori mișcarea de rotație a ventilatorului pentru ca acestea să producă aerul rece necesar. Siguranța asociată ventilatorului poate fi și ea o cauză pentru lipsa funcționării, înlocuirea ei de către un specialist auto fiind o activitate prioritară.

Lichidul de răcire care traversează sistemul are principalul rol de a menține motorul la o temperatură optimă de funcționare. Această temperatură este permanent monitorizată cu ajutorul unui senzor asociat lichidului de răcire care determină în același timp fluxul de combustibil necesar pentru consum. Senzorul de temperatură care se defectează poate inhiba pornirea ventilatorului și implicit, creează o creștere a temperaturii. De asemenea, nu trebuie să uităm că anumite consumabile trebuie completate în timp util pentru ca autovehiculul să funcționeze într-un mod optim. Nivelul scăzut al lichidului de răcire poate genera o supra încălzire, atât prin intermediul scurgerilor existente, cât și printr-o cantitate mult prea mică în rezervorul aferent.

În vederea identificării cauzei supraîncălzirii motorului la ralanti, specialiștii auto vor apela la o diagnoză completă și funcțională a ventilatorului radiatorului și implicit, vor studia în amănunt dacă există anumite scurgeri de lichid de răcire la nivelul sistemului. Diagnoza inițial realizată are rolul de a vizualiza anumite coduri de eroare care redau sursele unor disfuncții.

Este foarte important ca de fiecare dată când înregistrezi o temperatură mult prea mare a motorului să apelezi la un service auto omologat pentru repararea defecțiunilor. Încearcă să mergi cu mașina în service-ul auto autorizat într-un timp cât mai scurt, totul pentru a putea minimiza impactul negativ al creșterii temperaturii asupra funcționării sistemului în sine. În cadrul unui service auto vei putea interacționa cu specialiști, aceștia te vor pune întotdeauna la curent cu implicațiile tehnice și financiare ale reparațiilor, vor oferi servicii calitative și mai ales, garanție pentru manopera executată.

Dacă observi că motorul mașinii se încălzește constant când funcționează la ralanti, te invităm să apelezi la + 40 (761) 677 707) pentru informații suplimentare sau pentru a realiza o programare în locația noastră! Motorul este o piesă centrală a unui autovehicul care trebuie protejată prin servicii și piese de calitate.

Vezi și

defecțiuni-ale-aerului-condiționat

Defecțiuni ale aerului condiționat și miros de mucegai

Achiziționarea unui autoturism a devenit un laitmotiv pentru fiecare persoană care își dorește un nivel mai ridicat de mobilitate. Chiar dacă investiția inițială este una proeminentă (indiferent că vorbim despre o mașină nouă sau în regim second-hand), întreținerea poate solicita...

Trimite mesaj
Bună ziua! Cu ce informații vă putem ajuta?
Call Now Button