În urma introducerii următoarei generații Range Rover, aflată în vânzare în această primăvară, Land Rover a dezvăluit noul Range Rover Sport.
Acest SUV de lux de dimensiuni medii urmează calea trasată de Range Rover mai mare, cu o suită de grupuri motopropulsoare electrificate, facilități premium și stil ultra-neted. Range Rover Sport va oferi patru motoare pe gaz la lansare, apoi va adăuga o versiune pură cu baterie electrică în anul următor. Sunt disponibile multe alegeri. Acest lucru subliniază angajamentul companiei de a oferi fiecărui Land Rover și Jaguar o versiune electrică până la sfârșitul deceniului. Prețurile pentru Range Rover Sport 2023 pornesc de la 83.000 EURO cu 12.000 EURO mai mult decât modelul actual. Aceasta se extinde până la 121.500 EURO pentru prima ediție P530 cu un V8 twin-turbo. Vor exista trei niveluri de echipare de bază: SE, SE Dynamic și Autobiography. Prima ediție va fi disponibilă până în anul model 2023. Noul Range Rover Sport va fi construit la uzina de producție Solihull din Anglia, alături de noul Range Rover.
Grupuri motopropulsoare: 355 CP, 3,0 litri mild-hybrid turbocompresor cu șase cilindri; 395 CP, 3,0 litri mild-hybrid turbocompresor cu șase cilindri; motor cu șase cilindri și turbo hibrid plug-in de 434 CP și 3,0 litri; și V8 dublu turbo de 4,4 litri de 523 CP. Toate au transmisie automată cu 8 trepte și tracțiune integrală. Range Rover Sport face schimbări semnificative pe tot parcursul, păstrând în același timp profilul lateral distinctiv. Caroseria este atât de netedă încât va ieși în evidență în mulțime.
La fel ca Range Rover, oferă un număr surprinzător de grupuri motopropulsoare, fiecare oferind cifre mari de cai putere. Cu hibride ușoare, un hibrid plug-in, un V8 twin-turbo și, în cele din urmă, un complet electric, va exista o configurație care să satisfacă fiecare potențial client. Dar ne așteptăm ca majoritatea versiunilor care nu sunt conectate să bea o cantitate suficientă de combustibil premium.
Actualizările tehnologice abundă, de la un afișaj multifaced head-up și scaune cu masaj, până la cea mai recentă suspensie activă și un sistem de navigație care poate pregăti vehiculul pentru virajele viitoare. Să sperăm că cea mai recentă suspensie se îmbunătățește pe drumul rigid și agitat remarcat cu ultimul Range Rover Sport pe care l-am testat ultima dată în 2014. Am descoperit că unele comenzi ale acelui SUV sunt în urmă, însă schimbarea dramatică a acestui model de nouă generație ar putea îmbunătăți acest lucru. Toate aceste caracteristici cresc semnificativ prețul de bază pentru noul Range Rover Sport. În total, Range Rover Sport pare a fi un upgrade elegant, de înaltă tehnologie, care se bazează pe formula sa stabilită. Range Rover Sport reproiectat prezintă o siluetă similară cu cea a SUV-ului din 2022, dar caroseria este netezită până la punctul în care arată mai degrabă ca un vehicul concept, decât ca un model de producție.Grilele subțiri, orizontale, sunt atât de subtile încât partea din față seamănă cu un EV, iar mânerele laterale simple sculptate și retractabile creează un corp neted.
Chiar și partea din spate are topografie minimă a suprafeței și lumini LED subțiri. Această formă aerodinamică reduce coeficientul de rezistență la doar 0,29, o cifră asociată cu mașinile care înșală vântul, mai degrabă decât cu SUV-urile. Acesta este similar cu designul estetic observat pe noul Range Rover și urmează o tendință recentă în rândul producătorilor de automobile, în care modelele reproiectate sunt vizual mai simple decât versiunile lor existente.Afișajul estetic cu design minimalist de pe exteriorul SUV-ului este transmis în cabină, unde formele și liniile simple creează un aspect modern, dezordonat.
Confortul pasagerului din față este îmbunătățit cu scaunele disponibile cu reglare în 22 de direcții, încălzite și ventilate, cu funcție de masaj. Al doilea rând beneficiază de puțin mai mult spațiu pentru picioare decât înainte. Ecranul mare de infotainment curbat de 13,1 inch se combină cu un sistem stereo Meridian disponibil pentru a controla până la 29 de difuzoare, inclusiv difuzoare pentru tetiere, susținute de o putere amplificată de 1.430 de wați. Sistemul de infotainment Pivi Pro funcționează fără fir cu Android Auto și Apple CarPlay și funcționează cu asistentul personal Amazon Alexa.
Pentru a profita la maximum de sunet și chiar de conversație, un sistem activ de anulare a zgomotului folosește microfoane și accelerometre în interiorul fiecărui pas de roată pentru a monitoriza condițiile și pentru a informa procesoarele digitale despre cum să anuleze potențiala intruziune a zgomotului. Un sistem disponibil Cabin Air Purification Pro poate izola și mai mult pasagerii de lumea exterioară prin filtrarea mirosurilor, bacteriilor, alergenilor și virușilor. Există chiar și o funcție de reducere a CO2.
Interiorul este elegant în simplitatea sa estetică, dar rămâne bogat în caracteristici.Range Rover Sport se lansează cu două motoare cu șase cilindri cu turbo în linie care utilizează o configurație mild hybrid, un motor hibrid cu șase cilindri cu turbo în linie și un V8 twin-turbo. O versiune complet electrică se alătură gamei pentru 2024. Producătorul auto estimează că motoarele de 355 CP și 395 CP vor consuma 20 litri la 100 km în oraș și 25 litri la 100 km pe autostradă. Motorul mild-hybrid de 395 CP, 48 de volți pe care l-am experimentat la Defender s-a dovedit destul de puternic, rulând de la 0 la 100 km/h în 6,9 secunde. Plug-in-ul are 434 CP și o autonomie electrică de doar 80 de km. Land Rover susține că poate galopa de la 0 la 100 km/h în 5,5 secunde ce este foarte rapid pentru un SUV.
Pentru emoții mai intense, apelați la V8 de 523 de CP, care poate realiza această performanță în doar 4,3 secunde. Range Rover Sport dispune de cel mai recent sistem de tracțiune integrală al companiei, cu primul său control adaptiv al vitezei off-road care gestionează viteza în funcție de teren. Toate motoarele vor fi adaptate la o transmisie automată cu opt trepte.Adăugarea unui hibrid plug-in și a unei versiuni complet electrice este destul de semnificativă.
Sisteme de siguranță și asistență pentru șofer
Echipamentul standard include avertizare de coliziune frontală, frânare automată de urgență cu detectarea pietonilor și bicicliștilor, avertizare pentru unghiul mort, asistență pentru menținerea benzii de circulație, alertă de trafic transversal din spate, recunoaștere a semnelor de circulație și avertizare de obstacol de parcare. Range Rover are un sistem de cameră cu vedere de jur împrejur, cu un mod de noapte care poate spori vizibilitatea în întuneric, iar Range Rover are parcare la distanță printr-o aplicație pentru telefon, permițându-i să fie parcat în locuri înguste – o preocupare pentru un SUV elegant, care va costa mulți dolari.
Dacă v-a făcut plăcere să citiți acest articol, vă invităm pe autocheu.ro pentru a descoperi cele mai noi informații și știri din lumea auto. De asemenea, pe acest website, puteți găsi și detalii despre atelierul nostru.
Nu uitați să ne urmăriți pe social media (YouTube, Facebook și Instagram) pentru a fi la curent cu activitatea noastră.